- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
Nasze LO w ub. roku włączyło się w szlachetny program Adopcji Serca- program pomocy najbiedniejszym tego świata.
SERDECZNE PODZIĘKOWANIE składam Dyrekcji oraz Wszystkim Współpracownikom, Uczniom jak i ich Rodzicom za włączenie się w tę humanitarną pomoc.
Jednocześnie zachęcam do dalszej współpracy -program wciąż otwarty.
Koordynator - pedagog Małgorzata Gawle- Wiernasz
Adopcja Serca -jest to długoterminowe zobowiązanie moralne ofiarodawców.
Przeczytaj więcej o Dniu Adopcji Serca
- Szczegóły
-
Kategoria: covid info
ORGANIZACJA ZAJĘĆ W SZKOLE
- Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
- Wszystkim wchodzącym do budynku szkoły umożliwione jest korzystanie z płynu do dezynfekcji rąk. Rodzic/Prawny opiekun może wejść z uczniem na teren szkoły, przy czym zachowane muszą być zasady:
-1 opiekun z uczniem
-dystans od innych osób min. 1,5 m
-stosowanie się do przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli.
- Osoby z zewnątrz (bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) obowiązkowo stosują środki ochronne: osłona ust i nosa oraz dezynfekcję rąk oraz poruszają się w wyznaczonych obszarach zachowując dystans od pracowników szkoły min. 1,5 m.
- Każda osoba wchodząca na teren szkoły może podlegać pomiarowi temperatury z wykorzystaniem termometru bezdotykowego. Pomiar temperatury osoby niepełnoletniej odbywa się na podstawie zgody rodzica/opiekuna prawnego. Należy wcześniej uzyskać takie zgody od wszystkich rodziców/opiekunów prawnych uczniów niepełnoletnich.
- U osób, których wynik pomiaru temperatury będzie powyżej 38 ⁰C należy stosować procedury postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia korona wirusem.
- Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu i zapewnić min. 2 m odległości od innych osób oraz niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów (wg wcześniej ustalonego sposobu) o konieczności odebrania ucznia ze szkoły. Należy przypomnieć o obowiązku skorzystania z teleporady medycznej.
- Na ternie szkoły zostaje wymuszony sposób przemieszczania się uczniów podczas przerw, a uczniowie w miarę możliwości pozostają podczas przerw w salach lekcyjnych. Należy unikać większych skupisk uczniów, zachowując dystans przebywających na korytarzu, w toalecie, innych pomieszczeniach wspólnych. We wszystkich pomieszczeniach wspólnych ( korytarze, toalety, biblioteka, czytelnia, sekretariat, szatnia) obowiązuje bezwzględne zasłanianie ust i nosa przy użyciu masek lub przyłbic!
- Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu.
- Przedmioty, sprzęty i przybory wykorzystywane podczas zajęć podlegają czyszczeniu i dezynfekcji.
- Czystość urządzeń sanitarno-higienicznych utrzymywana jest na bieżąco z użyciem detergentu. Nauczyciele dyżurujący odpowiadają za zachowanie dystansu społecznego w toaletach.
- Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi ze sobą. Uczniowie nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy np. niepotrzebnych książek, maskotek i itp..
- W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga podlegają myciu detergentem co najmniej po każdym dniu zajęć.
- Wszystkie pomieszczenia szkolne, w których przebywają uczniowie są na bieżąco wietrzone.
- Uczniowie korzystają z szatni zgodnie z przygotowanym do tego celu przydziałem pomieszczeń. Nauczyciele dyżurujący odpowiadają za zachowanie dystansu społecznego w szatni.
- Zasady realizacji zajęć pozalekcyjnych są identyczne jak zasady dotyczące organizacji zajęć lekcyjnych.
- Zasady korzystania z biblioteki, czytelni, gabinetu profilaktyki zdrowotnej oraz sal sportowych określają odrębne przepisy szczegółowe będące załącznikami do tej procedury.
- Organizowanie wyjść grupowych i wycieczek szkolnych musi każdorazowo uzyskać zgodę dyrektora szkoły ze względu na sytuację epidemiczną. Zaleca się nieplanowanie wyjść grupowych i wycieczek szkolnych.
- Po opuszczeniu budynku szkoły uczniowie zobowiązani są bezzwłocznie opuścić teren szkoły.
- W czasie pracy szkoły prowadzony jest rejestr wejść i wyjść wszystkich osób, poza uczniami i pracownikami.
POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU PODEJRZENIA ZAKAŻENIA U PRACOWNIKÓW SZKOŁY
1.Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie osoby, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
2. W miarę możliwości podczas organizowania pracy pracownikom powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka, stosowane będą rozwiązania minimalizujące ryzyko zakażenia.
3. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów choroby zakaźnej powinni pozostać w domu i podjąć adekwatne działania.
4. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych powinien on skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną. Pracownika należy odizolować w wyznaczonym pomieszczeniu.
5. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik z infekcją dróg oddechowych, bezzwłocznie poddany zostaje gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w szkole procedurami. Powierzchnie dotykowe podlegają dezynfekcji. Pozostałe czynności są zgodne z zaleceniami Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
6.W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie szkoły stosujemy się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.
7.Zawsze w przypadku wątpliwości należy zwracać się do powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, aby odbyć konsultację lub uzyskać poradę.
- Szczegóły
-
Kategoria: Ogłoszenia
1. Msza Św. w kościele Św. Jagwigi w Dębicy - godzina 9.00.
2. Około godziny 10.00 spotkania z nauczycielami w szkole na których zostaną przkazane min. informacje o funkcjonowaniu szkoły w czasach koronawirusa.
Uczniowie klas pierwszych spotkają się z wychowawcami na podwórku szkolnym.
- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
28 sierpnia 2020 roku Przewodniczący Rady Powiatu pan Michał Maziarka, Dyrekcja, nauczyciele i pracownicy I LO w Dębicy pożegnali odchodzących na emeryturę wieloletnich pracowników szkoły, panią Lidię Myszkę nauczycielkę biologii i chemii, która przepracowała w naszej szkole 29 lat, oraz pana Jana Dziurdzika, który był zatrudniony przez 35 lat na stanowisku woźnego.
Dziękujemy za wszystko, co przez te lata pracy zrobiliście dla nas, naszych uczniów i naszej szkoły.
- Szczegóły
-
Kategoria: Jubileusz 120 lecia szkoły
120 - rocznica powstania szkoły to czas refleksji, podsumowań, spotkań i licznych imprez okolicznościowych. Zaistniała sytuacja epidemiologiczna w Polsce spowodowała, że zaplanowane imprezy w zdecydowanej części zostały odwołane.
W ramach podsumowań ukazała się praca pt. „Osiągnięcia uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy w zawodach centralnych i międzynarodowych olimpiad przedmiotowych”.
Można w niej znaleźć informacje na temat sukcesów uczniów, poznać wizerunki reprezentantów szkoły i ich nauczycieli oraz formy doceniania sukcesów przez organizatorów i władze. Z lektury można dowiedzieć się ilu uczniów reprezentowało szkołę na zawodach centralnych i międzynarodowych olimpiad przedmiotowych, kto zdobył najwięcej tytułów olimpijskich oraz, którego nauczyciela uczniowie zdobyli najwięcej tytułów.
Zachęcamy do zapoznania się z osiągnięciami szkoły.
Publikację można znaleźć pod linkiem: OLIMPIADY
- Szczegóły
-
Kategoria: Olimpiady
OKE w Krakowie wyłoniła 31 kandydatów spełniających kryteria Ogólnopolskiego Konkursu „Matura na 100 %” organizowanego przez Fundację Zawsze Wartowe współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną.
Wśród kandydatów spełniających wszystkie kryteria konkursu znalazł się nasz uczeń Radek Cacała!
Kandydaci do tytułu Laureata Konkursu wyłonieni zostali spośród wszystkich tegorocznych absolwentów liceów ogólnokształcących w Polsce i spełnili wszystkie kryteria:
-przystąpili do wszystkich egzaminów obowiązkowych i co najmniej dwóch egzaminów dodatkowych (Radek zdawał 3 przedmioty dodatkowe, a z czwartego był zwolniony jako finalista uzyskując wynik 100%)!
- z każdego przedmiotu maturalnego uzyskali wynik co najmniej 90%!
- z co najmniej jednego przedmiotu maturalnego uzyskali wynik 100 %!
- uzyskali tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej spośród olimpiad zawartych w wykazie ogłoszonym w Komunikacie Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej!
Laureaci Ogólnopolskiego Konkursu „Matura na 100 %” otrzymają roczne stypendia lub nagrody!
Serdecznie gratulujemy Radkowi i życzymy dalszych sukcesów!
- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
Miło nam poinformować, że nasz uczeń Radosław Cacała z kl. 3d znalazł się w grupie 98 maturzystów w całej Polsce, która zdała wszystkie egzaminy z wynikiem powyżej 90%. Cieszymy się tym bardziej, że Radek zdawał 7 przedmiotów.
Mamy również powód do radości z sukcesów innych uczniów, którzy także osiągnęli imponujące wyniki:
Agnieszka Borek 3a,
Kamil Bałabuszek 3a,
Kamila Undas 3a
oraz Katarzyna Chmura
otrzymali z 4 przedmiotów wyniki od 90% do 100%.
Siedmiu uczniów takie wyniki otrzymało z 3 przedmiotów:
Piotr Czernicki 3a,
Krzysztof Malata 3a,
Weronika Mądro 3a,
Julia Sroczyńska 3b,
Piotr Drygaś 3b,
Patryk Zięba 3d
oraz Julia Koziańska 3e.
23 uczniów otrzymało 100% z 1 lub 2 przedmiotów,
121 z 203 uczniów otrzymało wynik od 90% do 100%:
Przedmiot: Liczba uczniów:
j. angielski PP 101
matematyka PP 39
j. angielski PR 18
j polski PP 5
j polski PR 5
matematyka PR 3
chemia PR 3
biologia PR 2
geografia PR 1
j. niemiecki PP 1
j. niemiecki PR 1
j.francuski PR 1
Gratulujemy absolwentom i życzymy dalszych sukcesów!
- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
Miło nam poinformować, że każdy maturzysta wra z odbiorem świadectwa dojrzałości otrzymał w formie elektronicznej Wydanie II Jubileuszowe „DĘBICKI SOKÓŁ Część I”. Jest to efekt akcji pt. „Podaruj maturzyście książkę” zainicjowanej przez jej autora Pana Jana Swoła na rzecz tegorocznych maturzystów Jagiełły, w związku z Jubileuszem 120-cia powstania szkoły oraz szczególnym czasem pandemii. Ponieważ ilość zgromadzonych na ten cel środków nie pozwoliła na wręczenie każdemu maturzyście książki drukowanej, zastąpiliśmy ją formą elektroniczną. Wszystkim sponsorom, którzy wsparli to wydanie serdecznie dziękujemy.
Maturzystom gratulujemy uzyskanych wyników i życzymy podjęcia dalszej edukacji na wymarzonych uczelniach wyższych!
- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
W dniu 11.08.2020 r będą wydawane świadectwa dojrzałości. Ze względu na zaistniałą sytuacje epidemiologiczną będą one wydawane w wyznaczonych godzinach:
Klasa III A godz. 10.00 - 11.00
Klasa III B godz. 9.00 - 10.00
Klasa III C godz. 11.00 - 12.00
Klasa III D godz. 10.00 - 11.00
Klasa III E godz. 9.00 - 10.00
Klasa III F godz. 10.00 - 11.00
Klasa III G godz. 9.00 – 10.00
Przy odbiorze świadectwa obowiązkowe są maseczki, rękawiczki i własne długopisy.
Informacja o sposobie wydawania świadectw będzie umieszczona na drzwiach szkoły.
- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
Oddział |
Przedmioty rozszerzorzone |
Języki obce |
Liczba miejsc |
Kierunek studiów do którychoddział przygotowuje |
Chcesz wiedziećwięcej ? |
A1 |
matematyka, fizyka |
j.angielski +
j.niem lub j.hisz
|
15 |
matematyka, fizyka, kierunki techniczne, inne, |
|
A2 |
matematyka, informatyka |
j.angielski +
j.niem lub j.hisz
|
15 |
matematyka, informatyka,kierunki techniczne |
|
B1 |
j.polski, historia,
biologia
|
j.angielski+
j.hiszp. lub j.niem
|
15 |
prawo, filologia polska, historia,
archeologia, socjologia,
kulturoznawstwo, psychologia
|
|
B2 |
j.polski, historia,
wiedza i społeczeństwie
|
j.angielski+
j.hiszp. lub j.niem
|
15 |
prawo, filologia polska, historia,
archeologia, socjologia,
kulturoznawstwo
|
|
C1 |
geografia, jezyk angielski |
j.angielski + j.niem lub j.ros |
15 |
geografia, geologia,turystyka,
misjologia, geodezja i inne
|
|
C2 |
geografia, matematyka |
j.angielski + j.niem lub j.ros |
15 |
geografia, ekonomia, marketing,
stosunki miedzynaodowe
|
|
D1 |
biologia, j.polski, j.angielski |
j.angielski+
j.franc lub j.niem
|
15 |
biologia, filologia polska,
psychologia i inne
|
|
D2 |
biologia, chemia, j.angielski |
j.angielski+
j.franc. lub j.niem
|
15 |
medycyna, stomatologia,
fizjoterapia, farmacja,chemia
kosmetologia
|
|
E |
biologia, chemia |
j.angielski +
j.franc. lub j.niem
|
30 |
medycyna, stomatologia,
fizjoterpia, farmacja, chemia
kosmetologia
|
|
Regulamin rekrutacji do I Liceum Ogólnokształcącego
im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy na rok szkolny 2020/2021
Kryteria przyjęcia absolwenta szkoły podstawowej do szkoły oraz terminy postępowania rekrutacyjnego określone są w:
-
USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z dnia 11 stycznia 2017 r.) Dz.U.2017.59,
-
USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z dnia 11 stycznia 2017 r.) Dz.U.2017.60
-
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018-2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum (Dz. U. z dnia 20 marca 2017 r. poz. 586).
-
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 21 marca 2017 r. poz. 610).
-
Zasady rekrutacji do szkoły:
1.O kolejności przyjęć kandydatów do wybranej klasy decyduje suma punktów uzyskanych za: oceny na świadectwie ukończenia szkoły, świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie oraz punkty stanowiące wynik egzaminu zewnętrznego.
2.Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 200 punktów.
3.W przypadku przeliczenia na punkty ocen z przedmiotów uwzględnianych w procesie rekrutacji, wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły, za oceny wyrażone w stopniu:
a) celującym – przyznaje się po 18 punktów;
b) bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
c) dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty
4.Za świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
5. Za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły, w tym za:
1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a)tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b)tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c)tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
a)tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
b)tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
c)tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;
3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a)dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b)dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c)dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
d)tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
e)tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
f)tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
a)dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
b)dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
c)dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
d)tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
e)tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
f)tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
5) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a)międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
b)krajowym – przyznaje się 3 punkty,
c)wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
d)powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
6. W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
7.Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty.
8.W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu zewnętrznego wynik przedstawiony w procentach z:
1) języka polskiego mnoży się przez 0,35
2) matematyki mnoży się przez 0,35
3) języka obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3
9. Przedmioty punktowane w poszczególnych oddziałach
a) oddział a: język polski, matematyka, najwyższa ocena z języka obcego, fizyka
b) oddział b: język polski, matematyka, najwyższa ocena z języka obcego, historia
c) oddział c: język polski, matematyka, najwyższa ocena z języka obcego, geografia
d) oddział d: język polski, matematyka, najwyższa ocena z języka obcego, biologia
e) oddział e: język polski, matematyka, najwyższa ocena z języka obcego, wyższa ocena z biologii lub chemii
10. Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami, przyjmowani są w pierwszej kolejności do klasy pierwszej.
11.Rekrutacja będzie prowadzona elektronicznie. Do dyspozycji uczniów został oddany elektroniczny system wspomagania scentralizowanej rekrutacji do szkół pod nazwą vEdukacja Nabór. Jest on dostępny pod adresem https://podkarpacie.edu.com.pl
12. Formularz wniosku składany jest do dyrektora szkoły i podlega weryfikacji i akceptacji.
13.Kandydaci zakwalifikowani do danego oddziału potwierdzają wolę podjęcia nauki przez dostarczenie:
a)oryginału świadectwa ukończenia szkoły
b)oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty
c)3 zdjęć w tym jedno przekazane w sposób elektroniczny tzn. nagrane na płycie CD lub DVD.
d)karty zdrowia ( po 1 września )
14. Przy równej ilości punktów uzyskanych przez kandydatów proponuje się stosowanie dodatkowych kryteriów (ex-aequo) do momentu zróżnicowania kandydatów:
a)kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
b)kandydat spełnia jedno lub więcej z kryteriów: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą.
c)ocena zachowania
d)procentowy wynik sumaryczny z egzaminu zwnetrznego
e)średnia z przedmiotów obowiązkowych
f)ocena z języka polskiego
g)ocena z języka obcego
15. Elementy procedury odwoławczej:
a) W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzice (prawni opiekunowie) kandydata mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata
b)W terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenia uzasadnienia komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie. Uzasadnienie zawiera przyczynę odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, która uzyskał kandydat w postępowaniu rekrutacyjnym
c)W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice (prawni opiekunowie) kandydata mogą wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
d)W terminie 3 dni od otrzymania odwołania dyrektor jest zobowiązany rozpatrzyć odwołanie. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
e)Wszystkie wnioski i odwołania wymagają formy pisemnej oraz powinny zawierać dane kontaktowe osoby składającej.
Zasady przydziału do grupy językowej drugiego języka obcego
1. Dyrektor liceum przydziela dla każdej klasy dwa języki spośród: j. francuski, j. hiszpański, j. niemiecki, j. rosyjski.
2. Uczniowie wybierają jeden z wymienionych w punkcie 1 języków.
3. W przypadku, gdy w klasie istnieją rozbieżności w liczebności grup drugiego języka obcego o przydziale do grupy językowej decyduje ogólna liczba punktów otrzymana w procesie rekrutacji.
- Szczegóły
-
Kategoria: Aktualności
Wszystkim, którzy odpowiedzieli na apel i wsparli swoimi ofiarami najuboższych w Afryce i Aleppo składam serdeczne podziękowanie. Jednocześnie podkreślam, iż pomoc potrzebna nadal. Poniżej szczegóły.
Koordynator Akcji pomocowej pedagog Małgorzata Gawle- Wiernasz
Dziękuję serdecznie wszystkim, którzy przesłali ofiary na pomoc dla ofiar powodzi w Rwandzie oraz dla głodującego Aleppo. W ostatnich przesłaliśmy 5000 euro na odbudowę domów zniszczonych przez powódź w Rwandzie (wystarczy to na odbudowę... 2,5 domów) oraz 20.000 euro do Aleppo, w tym 8000 na Adopcję Serca (łączenie wspieramy tam już 112 dzieci i młodzieży, choć potrzeby są znacznie większe) oraz 12 000 na pomoc dla najbiedniejszych rodzin.
Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie internetowej:
- o pomocy dla powodzian w Rwandzie: https://adopcjaserca.eu/?page_id=690
- o pomocy dla Aleppo: https://adopcjaserca.eu/?page_id=636
Z najnowszymi relacjami medialnymi dotyczącymi naszej pomocy (w tym z programem TVK Winogrady o naszej pomocy dla Rwandy) można się zapoznać na stronie: https://adopcjaserca.eu/?page_id=53