Ważne informacje

Regulamin rekrutacji 2016/2017

 

Nabór do klasy pierwszej na rok szkolny 2016/2017 prowadzony jest elektronicznie w systemie vEdukacja Nabór.

Adres strony naboru:  www.podkarpacie.edu.com.pl

1. O przyjęciu do szkoły decyduje suma punktów otrzymanych:

  1. za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
  2. za oceny z języka polskiego, matematyki oraz dwóch wybranych przedmiotów (biologia, historia, geografia, fizyka, chemia, język obcy),
  3. świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem,
  4. za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, które uwzględnia się w procesie rekrutacji.

2. Laureaci konkursów wojewódzkich organizowanych przez kuratora oświaty, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej z co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są szkoły z pominięciem pozostałych kryteriów.

3. Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz wyników egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, a także sposób punktowania innych osiągnięć kandydata, zostały określone w rozporządzeniu MEN z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.

4. W wyniku rekrutacji kandydat może otrzymać maksymalnie 200 punktów. 

5. Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty oraz inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z określeniem miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, publikuje Podkarpacki Kurator Oświaty (Zarządzenie Nr 5 / 2016 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 29 lutego 2016 r.)

Warunkiem uwzględnienia osiągnięć i przyznania dodatkowych punktów jest odnotowanie ich na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz przedłożenie w szkole pierwszego wyboru kopii zaświadczeń i dyplomów potwierdzających prawo do dodatkowych punktów.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)

- rozporządzenia MEN z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz.U.2015.1942)

- zarządzenie Nr 7/2016 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 21 marca 2016 r. zmieniające zarządzenie Nr 3/2016 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia harmonogramów czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2016/2017

 

Harmonogram rekrutacji

Zarządzenie Nr 3 / 2016 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia harmonogramów czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2016/2017

 

od 25 kwietnia do 28 czerwca 2016 r. w godz. 8:00 – 15:00 Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej.
od 24 czerwca do 28 czerwca 2016 r. do godz 15:00

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej o świadectwo  ukończenia gimnazjum oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

15  lipca  2016 r.
o godz.10.00

Ogłoszenie przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych
i niezakwalifikowanych do szkoły
.
Od 15 lipca do 25 lipca 2016 r. do godz.15.00

Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia  w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone  w uzupełnieniu wniosku  o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej.

26  lipca 2016 r. do godz.14.00 Ogłoszenie przez komisję rekrutacyjną listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

 

Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w wybranej szkole ponadgimnazjalnej są: oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum, oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, karta zdrowia, trzy podpisane (imię, nazwisko, data urodzenia) fotografie.

Zasady nauczania języków obcych

Nauczanie języków obcych odbywa się w grupach międzyoddziałowych, w zależności od stopnia zaawansowania.

Podstawą przyjęcia do grupy na danym poziomie zaawansowania będzie rezultat testu kwalifikacyjnego, do którego obowiązkowo przystąpią wszyscy uczniowie klas I.

Nauka języków obcych odbywać się będzie w następującym wymiarze godzin:

-          I język obcy /nowożytny/ 3 godziny w tygodniu

-          II język obcy /nowożytny/ 2 godziny w tygodniu

Jeden z języków zadeklarowanych w zgłoszeniu powinien być językiem, którego kandydat uczył się w gimnazjum.
Językiem obowiązkowym będzie język angielski.
Pozostałe języki do wyboru /na poziomie rozszerzonym lub podstawowym/ przez kandydata to: niemiecki, rosyjski, francuski.

Szkoła zastrzega sobie prawo przydzielenia języka obcego innego niż wybrany przez kandydata /poza obowiązkowym j. angielskim/