Hej ogarnięci !!!
Tweet |
W dniach 25.07. – 08.08.2018 r. dwukrotny medalista Międzynarodowej Olimpiady Biologicznej – Jaromir Hunia reprezentował nasz kraj na London International Youth Science Forum. Celem tego spotkania młodych naukowców z całego świata jest pogłębienie wiedzy na temat rozwoju nauki i jej zastosowań dla dobra całej ludzkości. To również możliwość wymiany doświadczeń
i zrozumienia między młodymi ludźmi wszystkich narodów.
Relacja Jaromira:
„Podczas forum miałem okazję zwiedzić wiodące placówki badawcze w Wielkiej Brytanii, jak UCL Hospitals, Biomedical Research Centre w Cambridge czy School of Tropical Medicine w Liverpoolu (szczycącą się pierwszym w historii Noblem w dziedzinie medycyna
i fizjologia za pracę Ronalda Rossa nad malarią). Wiele specjalistycznych wykładów (prowadzonych przez charyzmatycznych wykładowców) dotyczyło właśnie malarii, HIV, sztucznej inteligencji czy eksploracji kosmosu, a więc nauki w służbie ludzkości. My natomiast przez dwa tygodnie forum eksplorowaliśmy Londyn, jednak żadne salony Pałacu Buckingham, ani widok z London Eye nie może się równać z majestatyczną komnatą Muzeum Historii Naturalnej, pełną skamielin dinozaurów.
Podczas Science Bazaar w Królewskim Towarzystwie Geograficznym zaprezentowałem swój poster pt. Allelopatic influence of sorghum on the process of weed and grain crops germination – będący podsumowaniem wyników dwóch moich poprzednich projektów badających allelopatyczny wpływ sorga na kiełkowanie i wzrost zbóż i chwastów. Było to niesamowite uczucie, jako że opowiadać o swoich badaniach mogłem młodym naukowcom z całego świata – od Zjednoczonych Emiratów Arabskich po Rwandę i Singapur.
Forum to jednak przede wszystkim ludzie. Miłośnicy STEM (Science Technology Engineering Mathematics) z całego świata – od Chin po Chile. Na Forum mogliśmy poznać egzotyczne dla nas kultury, zaprezentować własną i zdobyć przyjaciół ze wszystkich stref czasowych (w tym roku 70 krajów), z którymi być może w przyszłości uda się przeprowadzić wspólne projekty, niekoniecznie badawcze.”
Nasza szkoła realizuje projekt Priorytet 3 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025