Hej ogarnięci !!!
Tweet |
W sobotę 26 listopada uczniowie klas biologiczno-chemicznych ponownie brali udział w organizowanych przez Wydział Biofizyki, Biochemii i Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego warsztatach naukowych i wykładach z cyklu „Spotkania w samo południe z biofizyką, biochemią i biotechnologią.
Nai zajęciach warsztatowych mogliśmy poznać nowoczesne metody stosowane w laboratoriach biotechnologicznych. Pracowaliśmy pod opieką naukowców w trzech grupach badawczych. Pierwsza zajmowała się wykorzystywaniem przeciwciał monoklonalnych w oznaczaniu grup krwi, druga badała zastosowanie białka zielonej fluorescencji GFP, trzecia grupa wcieliła się w mikrobiologów i badała działanie nitrogenezy – enzymu bakterii denitryfikacyjnych.
Dzięki wykładowi „Biopaliwo przyszłości, czyli jak produkować wodór używając mikroorganizmów”, poprowadzonemu przez dr Dariusza Dzigę z Zakładu Fizjologii i Biologii Rozwoju Roślin, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytania: jak świat może sobie radzić z rosnącym zapotrzebowaniem na energię? Czy każde biopaliwo jest przyjazne dla środowiska i człowieka? Czy uda się nam naśladować lub modyfikować mikroorganizmy, aby produkować wodór na dużą skalę?
Dr Wojciech Strzałka z Zakładu Biotechnologii Roślin w wykładzie „Rośliny transgeniczne – nadzieje i obawy” uporządkował nam informacje dotyczące modyfikacji genetycznych oraz przedstawił metodykę służącą do konstrukcji roślin modyfikowanych genetycznie. Zaprezentował ponadto przykłady praktycznego wykorzystania roślin transgenicznych w badaniach naukowych i w rolnictwie.
Mamy nadzieję spotkać się z naukowcami z WBBiB UJ w naszej szkole już wiosną.
Harmonogram Matury w 2024r. - dla uczniów liceum strona 4
Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania Egzaminu Maturalnego w 2024r.
Komunikat o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego 2023/2024
Informacja o materiałach i przyborach pomocniczych w 2024r.
Komunikat o egzamine maturalnym z informatyki 2024r.
Nasza szkoła realizuje projekt Priorytet 3 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025