Tweet |
Trwają salony ósmoklasistów. W piątek odbyły się cztery tury solonu w dębickim Koperniku. W ich czasie młodzież wybierała najlepszy film promujący szkołę. Zwyciężył film promujący nasze liceum!!!
W dniu 13 kwietnia odbyły się zawody sportowe w biegach przełajowych drużynowych i indywidualnych . Dziewczęta drużynowo zajęły trzecie miejsce, a indywidualnie również trzecie miejsce wywalczyła Klara Podobińska.
A tak W I LO wyglądało tegoroczne szukanie słodyczy, które schował w szkole i ogrodzie niemiecki zajączek wielkanocny .Nie było lekko, ale nasi uczniowie poradzili sobie świetnie
W dniu dzisiejszym 13.04.2023 uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w indywidualnych i drużynowych biegach przełajowych. Indywidualnie Kacper Pociask zajął lll miejsce, a drużynowo lV miejsce. Skład drużyny od lewej strony: Kacper Pociask, Bartłomiej Haptaś, Bartłomiej Dygdoń, Karol Persak, Marcin Pierzchała, Seweryn Sanecki. Opiekunem drużyny był nauczyciel wychowania fizycznego Bartłomiej Szarek
Kacper Pociask (pierwszy z lewej strony) z dyplomem za lll miejsce w drużynowych biegach przełajowych.
Za nami I etap szkolnego Konkursu Wiedzy o Patronie Szkoły dla klas pierwszych. Cel przedsięwzięcia to szerzenie wiedzy i promowanie sylwetki Króla Władysława Jagiełły wśród młodzieży.
W dniu 13.04.2023 r. trzyosobowe reprezentacje klas pierwszych wykazały się wiedzą o życiu i działalności „naszego” króla.
Największą ilość punktów z tematycznego testu otrzymały zespoły klas:
1D reprezentowana przez: Angelikę Grabowską, Justynę Raś
i Julię Skowron,
1E reprezentowana przez: Nikolę Kajpust, Szymona Jachyma
i Dominika Barana,
1F reprezentowana przez: Zuzannę Miczek, Paulinę Mikrut
i Filipa Kaczora,
1H reprezentowana przez: Natalię Warzechę, Milenę Adamczak
i Julię Kulę.
Konkurs jest również okazją do stworzenia przestrzeni do dyskusji o współczesnych autorytetach, idolach, życiowych przewodnikach. Dlatego w/w finałowe zespoły klasowe w ramach II etapu mają za zadanie przygotować krótkie filmiki pt. „Patron w naszych oczach”.
Oficjalny przegląd filmików i ich ocena przez Jury odbędzie się 19.05.2023 r.
Nagroda główna zostanie wręczona w Dniu Patrona naszej szkoły tj. 01.06.2023 r.
Konkurs organizują Katarzyna Mielecka i Maria Trojanowska.
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy!
Serdeczne podziękowania wszystkim pracownikom, uczniom i rodzicom, którzy wsparli akcję charytatywną pomocy Syrii "Szkoła - Szkole" swoimi ofiarami do puszek, jak i rękodziełami oraz słodkościami w czasie kiermaszu świątecznego, który odbył się w naszej szkole 30 marca. Zebraną kwotę 1635 zł przekazano na konto Caritasu Polska w Warszawie.
W dniu dzisiejszym klasa 3b w czasie wizyty w Sądzie Rejonowym w Dębicy przyglądała się przebiegowi rozpraw karnych, zwiedzała budynek sądu, w tym pokój przesłuchań małoletnich świadków, pomieszczenia dla osób zatrzymanych, przymusowo doprowadzanych oraz archiwum wydziału ksiąg wieczystych, zapoznając się z papierową i elektroniczną wersją księgi wieczystej.
"W każdym państwie istnieją trzy rodzaje władz […]. Na mocy pierwszej panujący lub urzędnik stanowi prawa na przeciąg pewnego czasu lub na stałe tudzież poprawia lub znosi prawa istniejące. Na mocy drugiej rozstrzyga o wojnie lub pokoju, wyprawia lub przyjmuje poselstwa, strzeże bezpieczeństwa, zapobiega najazdom. Na mocy trzeciej, karze zbrodnie lub sądzi pomiędzy poszczególnymi jednostkami. Tę ostatnią władzę nazwiemy władzą sądowniczą, drugą zaś po prostu wykonawczą państwa. [...] Gdzie w jednej osobie lub jednym ciele urzędowym władza prawodawcza łączy się z władzą wykonawczą, tam nie masz wolności, albowiem istnieje obawa, że ten sam monarcha [...] stanowić będzie prawa tyrańskie, by je wykonywać po tyrańsku. Nie masz wolności, skoro władza sądownicza nie jest oddzielną od władzy prawodawczej i wykonawczej. Jeśli złączona jest z władzą prawodawczą, powstaje samowolność w stosunku do życia i wolności obywatela, albowiem sędzia będzie zarazem prawodawcą. Jeśli jest złączona z władzą wykonawczą, sędzia będzie posiadać władzę ujarzmiciela [...]."
Monteskiusz, O duchu praw, t. 1, tłum. M. Szczaniecki, Warszawa.
Dziś w naszym liceum odbył sie konkurs „POWIAT DĘBICKI – MOJA MAŁA OJCZYZNA”
Celem konkursu jest poznawanie geografii, historii, folkloru, kultury i aktualnych wydarzeń w najbliższym otoczeniu ucznia oraz doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy, jej przetwarzania i prezentowania.
Uczestnicy konkursu przygotowali prezentację dotyczącą wybranej miejscowości Powiatu Dębickiego oraz sylwetki absolwenta I LO w Dębicy.
Uczestnicy odpowiadali na 30 pytań dotyczących Ziemi Dębickiej - około 10 dotyczyło geografii, około 10 historii, około 10 zagadnień aktualnych – folklor, kultura, życie polityczne. Spośród pytań pięć dotyczyło I Liceum Ogólnokształcącego w Dębicy.
WYNIKI KONKURSU: „POWIAT DĘBICKI – MOJA MAŁA OJCZYZNA”
1. Wyniki za test:
a) SZKOŁY PODSTAWOWE:
1. Filip Gałat – SP11 w Dębicy
2. Michał Homel – SP11 w Dębicy
3. Michał Zawora – ZSP w Pustkowie Osiedlu
b) SZKOŁY ŚREDNIE:
1. Karol Cukla – ZSE w Dębicy
2. Kamil Nowicki – I LO w Dębicy
3. Zuzanna Bielecka – LO w Pilźnie
2. Wyniki za prezentacje:
a) SZKOŁY PODSTAWOWE:
1. Michał Zawora – ZSP w Pustkowie Osiedlu
2. Filip Gałat – SP 11 w Dębicy
3. Jan Baliński – SP 11 w Dębicy
WYRÓŻNIENIE:
Karol Żyła – SP6 w Dębicy
Jakub Szewc – ZSP Pustków Osiedle
b) SZKOŁY ŚREDNIE:
1. Klaudia Pieniążek – ZSE w Dębicy
2. Zuzanna Bielecka – LO Pilzno
3. Karol Cukla – ZSE w Dębicy
WYRÓŻNIENIE:
Kamil Nowicki – I LO w Dębicy
3. Nagrody przewodniczącego Rady Rodziców I LO w Dębicy:
1. Karol Cukla – ZSE w Dębicy
2. Jan Baliński – SP11 w Dębicy
3. Michał Zawora – ZSP w Pustkowie Osiedlu
ORGANIZATORZY KONKURSU „POWIAT DĘBICKI MOJA MAŁA OJCZYZNA” PRZEPROWADZONEGO POD PATRONATEM STAROSTY POWIATU DĘBICKIEGO PANA PIOTRA CHĘĆKA SERDECZNIE DZIĘKUJĄ WSZYSTKIM, KTÓRZY PRZYCZYNILI SIĘ DO PRZEPROWADZENIA I UATRAKCYJNIENIA KONKURSU:
NAUCZYCIELE GEOGRAFII I HISTORII I LO W DĘBICY
Z pełnoletnią częścią uczniów naszego liceum spotkał się dziś pan Jan Warzecha, poseł na Sejm RP, reprezentujący nasz region w parlamencie od 13 lat. Pan poseł przedstawił strukturę władzy ustawodawczej oraz tzw. ścieżkę legislacyjną ustaw procedowanych w naszym parlamencie.
Maturzyści dowiedzieli się ile miesięcznie zarabia poseł, jakie są koszty prowadzenia biura poselskiego i jakie przywileje pomagają mu pełnić funkcję posła (np. darmowa komunikacja i noclegi podczas wykonywania obowiązków posła, immunitet).
Na podjęcie decyzji o ubieganiu się o mandat poselski maturzyści mają jeszcze parę lat, ale może już warto czynić przygotowania.
W dniach od 19 do 24 marca młodzież z Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej-Curie w Pustkowie-Osiedlu i I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Władysława w Dębicy wraz z prowadzącymi projekt Jolantą Urbańską i Martą Marcinek spotkali się z młodzieżą ukraińską z Lotniczego Liceum Ogólnokształcącego im Igora Sikorskiego NAU m. Kijowa i niemiecką z Bad Oldesloe w Domu Pojednania w Krzyżowej. Wspólnie pracowali nad historycznym projektem badawczym #Stolen Memory ‘Zachować Pamięć’, którego celem jest odnalezienie członków rodziny więźniów obozów koncentracyjnych, którym zabrano rzeczy osobiste (zegarki, biżuteria, zdjęcia rodzinne), które były ostatnim mieniem ofiar narodowego socjalizmu, które miały przy sobie w chwili aresztowania.
Pragnąc przywrócić pamięć o tych osobach, uczniowie i uczennice przy współpracy Arlosen Archives chcieliby przekazać te przedmioty najbliższym. Projekt finansowany jest przez fundację PNWM (Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży).
Poprzez wspólną pracę młodzież doskonaliła umiejętności językowe, odbyły się wycieczki po Krzyżowej, do Wrocławia, obozu koncentracyjnego Groß Rosen i zamku Książ. Odbył się również dzień kultury, podczas którego poznaliśmy zwyczaje i kulturę krajów partnerskich Niemiec i Ukrainy, jak również zapoznaliśmy obcokrajowców z naszą ojczystą kulturą. 21 marca zgodnie z polską i ukraińską tradycją pożegnaliśmy zimę i zaprosiliśmy wiosnę poprzez śpiew i tzw ‘Topienie Marzanny’. Uczestnicy projektu wspólnie uczestniczyli w zajęciach poszukiwawczych, codziennych zajęciach integracyjnych i językowych. Wierząc w siłę internetu, uczniowie chcieliby odnaleźć rodziny ofiar i zwrócić im „skradzione wspomnienia”.
Zobacz pozostałe zdjęcia - kliknij